Tervetuloa Fixusnet-verkkokauppaan!

X

Aloita valitsemalla lähin myymälä. Voit etsiä lähimmän myymälän postinumerolla tai kaupungin nimellä ja klikkaamalla ETSI-painiketta.

Sijaintitietoa käytetään ainoastaan lähimpien myymälöiden näyttämiseksi

Valitse myymälä

Huom! Verkkokaupan käyttö edellyttää evästeiden sallimista. Tarkista selaimesi asetukset.

Valittu myymälä Valitse myymälä
FIN

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

1. Liikkeen valinta ja rekisteröityminen

a. Miksi alussa pitää valita Fixus-liike?

Hakemalla liikettä paikkakunnan perusteella voit valita minkä tahansa Palveluun rekisteröityneen Fixus-liikkeen. Liikkeen valinta on tärkeää, koska palvelu koostuu yksittäisten Fixus-liikkeiden verkkokaupoista ja valinnan jälkeen näet juuri haluamasi liikkeen varastotilanteen sekä oikeat hinnat haluamillesi tuotteille.

b. Liikkeen tiedot

Valitsemasi liike näkyy etusivun ylälaidassa. Liikkeen yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät sivun alalaidasta

c. Miksi kannattaa rekisteröityä käyttäjäksi?

Voit jatkossa nopeuttaa nettikaupan käyttöä rekisteröitymällä. Paina ”Rekisteröidy”-painiketta ja täytä ruutuun ilmestyvä rekisteröitymiskaavake. Täytä vähintään kaikki *-merkityt kentät ja lopuksi hyväksy käyttäjäsopimus. Muista jatkossa myös tarvittaessa päivittää muuttuneet tiedot, jotta voimme ylläpitää hyvää ja asiantuntevaa palvelua.

Rekisteröityneen käyttäjän ei tarvitse jatkossa kirjata kaikkia tietojaan jokaisen tilauksen yhteydessä, vaan ne tulevat suoraan järjestelmästä. Voit myös saada sähköpostitse Fixus-ketjun tarjouksia ja tiedotteita.

2. Miten löydän tuotteen?

Fixus-verkkokaupasta voit tilata sekä ajoneuvosidonnaisia, että ei-ajoneuvosidonnaisia tuotteita. Automalleihin liittyvät tuotteet löytyvät helposti rekisterinumerohaun alta. Vaihtoehtoisesti ajoneuvon voi valita valikoiden kautta. Valittuun ajoneuvoon voit hakea tuotteita joko valikoiden kautta tai syöttämällä hakusanan valitun ajoneuvon tuotehakuun (Hae tuotteita valittuun ajoneuvoon). Mikäli sinulla on tiedossa tuotteen OE-numero, voit syöttää sen suoraan yleishakuun (Hae tuotteita). Ei-ajoneuvosidonnaisia tuotteita voit hakea käyttämällä yleishakua tai selaamalla haluamiasi tuoteryhmiä.

Näytä tuotteet -painikkeilla voit valita miten tuotteet näytetään ruudulla. Listausnäkymä näyttää tuotteet allekkain ja näkyvillä on osa tuotetiedoista tai kaikki tuotetiedot, riippuen tuotetietojen määrästä. Laatikko -näkymässä näytetään kolme tuotetta samalla rivillä ilman tuotetietoja.

Voit lajitella/suodattaa näytettäviä tuotteita esimerkiksi valmistajan tai asennuspuolen mukaan. Käytettävissä olevat lajittelu/suodatus -mahdollisuudet vaihtelevat tuoteryhmittäin.

a. Yleishaku

Kirjoita hakusana Hae tuotteita -kenttään ja paina Enter-näppäintä tai kursorilla suurennuslasi-kuvaketta. Hakusanana voit käyttää tuotteen nimeä, nimen osaa, tuotenumeroa tai tuotemerkkiä. Pikahaku tuo ruudulle kaikki tuotteet joiden nimessä annettu hakusana esiintyy. Tuotteet tulevat ruudulle tuotenumerojärjestyksessä.

b. Tuoteryhmähaku

Voit etsiä tuotteita tuoteryhmittäin. Seuraa polkua Tuoteryhmähausta alaryhmiin ja siellä edelleen haluamaasi tuotteeseen. Huomio, että samaa tuotetta voi olla tarjolla useita eri pakkauskokoja. Tuotteet on listattu tuotenumerojärjestyksessä.

c. Rekisterinumerohaku

Ajoneuvosidonnaiset tuotteet löytyvät nopeasti käyttämällä rekisterinumerohakua. Syötä ajoneuvon rekisterinumero sille varattuun kenttään ja sinulle avautuu kyseiseen autoon sopivat tuotteet tuoteryhmittäin. Seuraa polkua tuoteryhmistä alaryhmiin ja siellä edelleen haluamaasi tuotteeseen.

Avautuvasta tuotelistauksesta löydät osat tuotenumerojärjestyksessä. Huomioi, että osien perään on saatettu lisätä mallikohtaisia lisätietoja, jotka on otettava huomioon osaa määritettäessä.

Osan määrityksessä sinua helpottavat myös tuotetietojen liitteenä olevat kuvat, lisä- ja mittatiedot. Mikäli olet osan määrityksestä epävarma, ota yhteyttä valitsemaasi Fixus-liikkeeseen. He ovat valmiina palvelemaan sinua!

d. Haku valittuun ajoneuvoon sopivista tuotteista

Valittuasi ajoneuvon voit hakea hakusanalla juuri kyseiseen ajoneuvoon sopivia tuotteita. Myös yleishaku ja hakupuut ovat edelleen käytettävissäsi.

e. Tarjoustuotteet

Ajankohtaiset tarjoustuotteet ja niiden tuote-, sekä hintatiedot löydät etusivulta sekä Tarjoukset-valikosta. Seuraa vaihtuvia tarjouksia ja tee tilaus.

f. Tuotetiedot

Saat yksittäisen tuotteen kaikki tuotetiedot näkymään klikkaamalla tuotteen nimeä tuotelistauksessa.

Tuotetiedot sivulta näet normaalien tuotetietojen lisäksi mahdolliset lisätiedot ja mahdolliset liitännäistuotteet. Tuotetiedoissa on myös mahdollisesti tuotteen kuva tai tekninen piirros, jonka voi avata suurempana versiona erilliseen ikkunaan. Tuotetietojen yhteydessä voi olla myös pdf-muotoisia asennus/käyttöohjeita.

Tuote on lisättävissä tuotekoriin suoraan listaus -näkymästä tai tuotesivulta. Kirjoita haluamasi kappalemäärä suoraan ostoskorin edessä olevaan laatikkoon tai aseta haluamasi määrä +/- painikkeilla. Tämän jälkeen siirrät halutun määrän tuotekoriin klikkaamalla lisää koriin -kuvaketta.

3. Miten ostan tuotteen?

a. Ostoskori

Kerättyäsi ostoskoriin haluamasi tuotteet voit tarkastella korin sisältöä klikkaamalla Ostoskori-ikkunassa olevaa ”Osta tuotteet” -painiketta.

Ruudulle aukeaa ostoskorisi tuote-, sekä hintatietoineen. Tällä näytöllä voit tarkistella tilattavien tuotteiden tuotetietoja, muuttaa tuotteiden tilausmääriä, poistaa tilausrivejä, sekä tarvittaessa koko tilauksen.

Kun ostoskorissa on haluamasi määrä tuotteita, voit joko tulostaa sen ostoslistaksi tai tehdä tilauksen etenemällä kassavaiheeseen.

b. Ostoslistan tulostaminen

Voit tulostaa ostoskorin sisällön ostoslistaksi klikkaamalla Tulosta ostoskori-painiketta. Ostolistaan tulostuu valitsemasi Fixus-liikkeen yhteystiedot, valitsemasi ajoneuvon rekisteritunnus sekä ostokorin sisältö.

c. Asiakastiedot ja tilauksen maksaminen

Kirjautumattomalta tilaajalta järjestelmä kysyy tarvittavat toimitustiedot. Ennen tilauksen lähettämistä tilaajan on täytettävä vaadittavat tiedot.

Mikäli olet aikaisemmin rekisteröitynyt Klarnan asiakkaaksi, voidaan tarvittavat tiedot hakea sähköpostiosoitteen ja postinumeron perusteella.

Kirjautuneelle, rekisteröityneelle käyttäjälle järjestelmä tuo automaattisesti tilaajan tiedot tilaukselle. Mikäli olet ilmoittanut perustietoihisi useamman ajoneuvon rekisterinumerot, jätä jäljelle vain sen ajoneuvon rekisterinumero, jota tilaus koskee. Tämä helpottaa tilauksen käsittelyä Fixus-liikkeessä.

Maksutapoina Fixus-verkkokaupassa toimivat:

  • Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Aktia, Säästöpankki, ja S-pankki.
  • Luottokortit: Visa ja MasterCard.
  • Klarna lasku, erämaksu ja Klarna tili
  • Lisätietoja maksutavoista löydät toimitusehdoista.
  • Kun tarvittavat tiedot ovat ruudulla, paina Osta-painiketta.

d. Tilausvahvistus

Hyväksyttyäsi tilauksen saat ruudulle tilausvahvistuksen, josta näkyvät sekä omat, että valitsemasi Fixus-liikkeen yhteystiedot sekä tilaamasi tuotteet. Saat samat tiedot sisältävän tilausvahvistuksen myös ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

4. Miten tilaus toimitetaan?

Tuotteiden toimituksessa käytetään Postin palveluita. Asiakas voi kassavaiheessa valita haluamansa toimitustavan tarjolla olevista vaihtoehdoista. Haluttu noutopiste valitaan syöttämällä haku kenttään postinumero ja valitsemalla noutopiste avautuvasta listasta. Vaihtoehtoisesti tuotteet voi noutaa valitsemastasi Fixus-liikkeestä. Jos noudat tuotteet liikkeestä, voit vielä varmistua tuotteiden sopivuudesta yhdessä palvelevan Fixus-varaosamyyjän kanssa.

Tietyillä tuotteilla ainoa mahdollinen toimitustapa on nouto myymälästä (kattokotelot, akut, isommat kemikaalipakkaukset).

Lisätietoja toimitustavoista ja – maksuista löydät toimitusehdoista.

5. Voinko palauttaa ostamani tuotteen?

Fixus-verkkokaupan kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa tai vaihtaa tilauksensa neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettaessa tuotteen tulee olla käyttämätön ja myös pakkaukseltaan myyntikunnossa. Tuotteita ei saa olla kiinnitetty paikoilleen eikä sähkölaitteita ja sähköosia saa olla kytketty kiinni.

Palautettaessa tuotteen tulee olla käyttämätön. Mikäli tuote ei ole myyntikuntoinen tai siinä näkyy merkkejä käytöstä tai vahingoista (meistä johtumattomista syistä), pidätämme oikeuden olla hyväksymättä palautusta tai oikeuden asianmukaiseen korvaukseen.

Katso palautuksia koskevat lisätiedot toimitusehdoista.

6. Miten palautan runkopantillisen tuotteen

Valmistajat käyttävät pantillisten tuotteiden runkoja uudelleen osana valmistusprosesseja ja näin tehostetaan tuotteiden kierrätystä. Panttimaksu lisätään pantillisen tuotteen hintaan. Maksu palautetaan vanhaa kunnostuskelpoista tuotetta vastaan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Vanha tuote on palautettava korvaavan uuden osan alkuperäisessä laatikossa kokonaisena. Panttimaksua ei hyvitetä mikäli palautettava tuote on rikki (korjauskelvoton), purettu tai siitä puuttuu osia. Palautettavan tuotteen rungon tulee myös olla ehjä. Epäselvissä tapauksissa ota ensin yhteyttä valitsemaasi myymälään.

Asiakas vastaa panttituotteen palauttamisesta aiheutuvista kuluista.

Panttimaksut vaihtelevat tuotteittain. Voimassa oleva panttimaksu lisätään tilaukseen/ostoskoriin automaattisesti.

7. Minkälaisen takuun saan ostamilleni tuotteille?

Takuu kattaa tuotteessa takuuaikana ilmenevät aine- ja valmistusvirheet. Takuu ei koske normaalille kulumiselle alttiita osia, kuten esim. jarrupinnoitteita.

Takuun perusteella Fixus-liike:

Sitoutuu valintansa mukaan maksutta korjaamaan, vaihtamaan tai hyvittämään tuotteet, joissa todetaan käyttökelpoisuuteen oleellisesti vaikuttavia valmistus- tai ainevikoja, sekä sitoutuu korvaamaan mahdollisista muista virheen korjaamisen kannalta välttämättömistä välittömistä korjaus- ja asennuskustannuksista omakustannushinnan. Korjaus- ja asennuskustannuksiksi hyväksytään korjauksen tai asennuksen suorittaneen yrityksen veloitus esitettyjen kuittien mukaisesti kuitenkin määrältään enintään alalla yleisesti olevien ohjetyöaikojen mukaisesti veloitettuna. Reklamaatiotapauksissa ole aina ensin yhteydessä suoraan Fixus-liikkeeseen.

Fixus-verkkokaupan kautta tilaamillesi tuotteille myönnetään vähintään seuraavat takuuehdot:

  • Auton varaosat: 12 kk tai 20.000 km aiemmin saavutetun rajan mukaan
  • Tarvike- ja lisävarustelinjat: 6 kk
  • Työkalut, koneet ja laitteet, sähkötyökalut, puutarhatyökalut, painepesurit, imurit. Kuluttajakäytössä 1 vuosi käytettäessä siihen tarkoitukseen mihin tuote on valmistettu.
  • Pienkoneakut: 6 kk.

Takuun perusteella ei korvata vikoja, jotka ovat syntyneet:

  • normaalista kulumisesta
  • puutteellisesta huollosta
  • virheellisestä asennuksesta
  • väärästä tai virheellisestä käytöstä
  • valmistajan suositusten vastaisesta käytöstä
  • vesivaurioista
  • muista ulkopuolisista tekijöistä tai
  • kilpailuun käytettyihin ajoneuvoihin asennetuista tuotteista.

Takuuaika alkaa, kun tuote luovutetaan asiakkaalle. Takuu annetaan tuotteen ensimmäiselle käyttäjälle. Esineen tai osan vaihtaminen uuteen ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa.